Zieke leerkrachten en inval

Zoals u weet kampt het onderwijs met een groot leerkrachtentekort. Vorig schooljaar hebben wij, mede hierom, regelmatig gestaakt om de overheid te activeren geld vrij te maken voor maatregelen die hier iets aan kunnen doen.

Wij hebben hier op school gelukkig alle vacatures kunnen invullen. Als er echter een collega wegens ziekte uitvalt, lopen we direct tegen problemen aan. Er zijn simpelweg niet genoeg invalkrachten beschikbaar.

Dit jaar worden we geconfronteerd met diverse langdurig zieke collega’s. Met veel kunst- en vliegwerk is het steeds gelukt om hiervoor invallers te vinden, waarbij we proberen zo veel mogelijk rust te creëren voor de groep. Dat lukt niet altijd en moeten we soms blij zijn dat er uberhaupt iemand voor de groep staat.

Ouders van de kinderen waarbij er sprake is van een langdurige inval, worden door ons op de hoogte gesteld en bij veranderingen opnieuw geïnformeerd.

Naast deze langdurig zieken zijn er ook nog de griepjes e.d. Tot nu toe hebben we nog geen groepen naar huis hoeven sturen, wel opgedeeld. Wij hopen ook in de toekomst geen groepen naar huis te hoeven sturen, maar kunnen niets garanderen. Als we een groep naar huis moeten sturen, ontvangt u van tevoren van ons bericht. Dit zou pas de avond van tevoren kunnen zijn, maar we hopen dit zo vroeg mogelijk te kunnen doen.

ziek zijn ziek zijn