SCHAAKMAT! BARBARASCHOOL 15e VAN NOORD-HOLLAND

ingevoerd op 27-03-2019

SCHAAKMAT! BARBARASCHOOL 15e VAN NOORD-HOLLAND

Wat was het spannend! In Hoorn werd afgelopen zaterdag door maar liefst 41 teams van scholen uit heel Noord-Holland fanatiek geschaakt op het Noord-Hollands kampioenschap voor basisscholen. Het team van de Barbaraschool (Tim, Mattis, Jaimy en Bo) streed dapper mee. Met twee keer remise (gelijkspel) en dertien keer winst van de in totaal 28 gespeelde partijen eindigden ze op de 15e plaats. Een mooi resultaat!

Een paar wapenfeitjes:

- Jaimy zette in zijn vierde wedstrijd zijn tegenstander binnen 18 (!) seconden schaakmat.

- Bo sleepte een knappe remise uit zijn laatste potje terwijl zijn koning het in zijn eentje op moest nemen tegen koning, paard én dame van zijn opponent.

- Tim moest zijn laatste wedstrijd tegen zijn vriend Stijn uit Oudkarspel: een echte derby! (die Tim won).

- Mattis zette in zijn tweede partij nog net binnen de tijd zijn tegenstander schaakmat met alleen koning en toren.

schaken4 schaken4
schaken3 schaken3