Een prachtige opening

Vanmorgen hebben we ons Schoolplein 14  geopend! Celeste en Fabian Plak hadden in hun drukke schema een momentje gevonden om samen naar hun oude Barbaraschool te komen. En dat was leuk, voor ons, maar zeker ook voor hen.

Na de officiële handeling, het onthullen van de 14 Spelregels van Johan Cruijff, hadden we tijd om de coatings te gebruiken.

Wat kunnen die kleuters en kinderen van groep 3 hard rennen. Als Fabian ze niet had afgevlagd, waren ze nu nog aan het rennen. In hun oranje hesjes vlogen ze over de atletiekbaan.

Daarna mochten de uitgekozen kinderen van de groepen 4 en 5 laten zien hoe precies ze konden gooien. Dat lukte aardig. Dat broer en zus Plak allebei tegelijk op de 10 gooiden, was natuurlijk geen toeval.

Tenslotte was het tijd voor het laatste speelveld. Speciaal voor vandaag was het omgetoverd tot een heus volleybalveld! Wat is het toch fantastisch dat op zo’n dag als vandaag je een beroep kunt doen op mensen uit de gemeenschap om zoiets tot stand te brengen. Dank je wel Lot en Richard van de Boemel voor jullie inzet.

Celeste en Fabian mochten het opnemen tegen 6 volleybalkanonen uit groep 6, 7 en 8.  Er moest nog hard gewerkt worden om de beide internationals te verslaan, en volgens mij werd het gelijkspel. Als het anders was, heb ik het in ieder geval niet gezien.

Helemaal op het einde hebben we nog allemaal gezwaaid naar de drone-camera. Celeste wordt gevolgd op haar weg naar de Olympische Spelen en ook onze opening krijgt daar wellicht een plekje in.

Om het filmpje van de opening volledig te maken was er nog een interview met Roos  en  Bente uit groep 8 en met meester Theo, die zich Celeste en Fabian nog herinnerde van lang geleden.

Al met al was het een hele leuke ochtend. Onze dank gaat uit naar allen die dit mogelijk gemaakt hebben, allereerst u, ouders voor de financiële injectie via de sponsorloop, het kopen van de koekjes en het inleveren van de lege flessen; de kinderen die zich op allerlei manieren hebben ingezet voor het schoolplein; volleybalvereniging de Boemel voor de samenwerking; de Nederlandse Volleybalbond en de Cruijff-foundation, het AHOJ-muziekfestival en vele vele anderen.

We zijn nog druk bezig om het plein verder af te maken, dat zult u vanzelf gaan merken.

DSC_8754 DSC_8754
DSC_8761 DSC_8761