Bericht vanuit de directie - 16 mei 2024

Beste ouders,

In verband met de vakantie en vrije dagen is het een maand geleden dat u van ons een bericht vanuit de directie heeft ontvangen. Na een maand ziet de wereld er alweer heel anders uit. Het weer is totaal anders en dus ook de kleding en kleur van de armen en benen van de kinderen. We zitten ondertussen ook in het seizoen van (voorbereidingen) op sportdagen, schoolreisjes, kamp e.d. Hierover meer in dit bericht.

Schoolfotograaf

Vorige week zijn de foto’s gemaakt. Zodra wij de gegevens van de schoolfotograaf binnen hebben over bestellingen, zullen we deze met u delen.

Meeuwenoverlast

Zowel door de buurt als door de MR is bij de afdeling Huisvesting melding gemaakt van de meeuwenoverlast rond de school. Dit ter ondersteuning van de meldingen die wij zelf al vanaf oktober hebben gedaan. Gelukkig heeft deze ondersteuning er in ieder geval toe geleid dat men het probleem van deze overlast nu eindelijk echt serieus gaat nemen. Uiteraard zijn we gebonden aan het feit dat de meeuwen een beschermde diersoort zijn. Dat betekent dat je niet zomaar eieren mag rapen of op andere wijze hun nesten mag verstoren.

We zijn er uiteraard enorm mee bezig om toch een manier te vinden om de overlast tegen te gaan.

Vakantierooster

Bij dit bericht vindt u een bijlage met het vakantierooster en een overzicht van de studiedagen voor volgend schooljaar. U kunt dit ook terugvinden op de website van de school, want hierop is het al gepubliceerd.

Ook volgend jaar is er in juni weer een extra vakantieweek voor de kinderen, waarin wij studiebijeenkomsten en administratiewerkzaamheden hebben gepland.

Volgend jaar is ook weer ruimte voor een flexibele vakantiedag. We zijn echter nog met de inspectie voor het onderwijs is gesprek over deze dag, omdat zij aangeven dat dit voor de wet eigenlijk niet kan. Wij zien niet waarom dit wettelijk niet zou kunnen. We blijven namelijk binnen de uren die leerlingen jaarlijks en totaal over acht leerjaren moet maken. Ook zien we dat het aantal ‘onechte’ ziekmeldingen afneemt, iets wat voor u, de kinderen en ons alleen maar fijn is.

Wij houden u op de hoogte.

Formatie volgend jaar

We begrijpen dat u als ouders nieuwsgierig bent naar hoe de groepsverdeling er volgend schooljaar uit zal komen te zien. Wij zijn hier als directie en team druk mee bezig én helaas kunnen we u er nog niets over melden. Niet omdat wij dit niet willen, maar omdat we nog nergens zekerheid over hebben. Er zijn zoveel zaken die hiermee samenhangen, zoals financiën, het leerlingaantal van de school, de leerlingaantallen per groep, werkdagen van collega’s, eventuele extra gelden, uitdagingen rondom de juiste zorg aan alle leerlingen, ga zo maar door. Het is een puzzel met vele, vele stukjes, waar we nog druk mee bezig zijn.

Studiedag 21 mei (dinsdag na Pinksteren)

Dinsdag na Pinksteren is er een studiedag, die dit keer gericht is op de formatie van volgend jaar en we hopen hierin weer een stapje verder te komen. Het tweede is de wijze van rapporteren. Wij voelen namelijk dat de huidige rapporten schuren met de manier waarop wij met leerlingen over hun vorderingen willen praten. De contacten en gesprekken met u als ouders hangen hier uiteraard ook mee samen.

Tenslotte wordt er ook van ons gevraagd dat we beleid op poten zetten rondom digitale geletterdheid en burgerschapsonderwijs. Twee grote opdrachten dus, die een zorgvuldig traject van ons vragen en waarvoor ons niet veel tijd gegund wordt.

Schoolreisjes, sportdagen en kamp

In de komende weken zijn er weer allerlei leuke en gezellige dagen, die ook belangrijk zijn voor de sfeer in een groep en op school en waarbij leerlingen uitgedaagd worden zich op sociaal vlak te laten zien. Alle informatie over de organisatie van deze dagen ontvangt u via de leerkrachten.

Wij hopen in ieder geval op heel mooi weer voor deze dagen en wensen iedereen heel veel plezier.

Volgende week ontvangt u weer het overzicht van de berichten op de website.

Het volgende bericht vanuit de directie ontvangt u op donderdag 30 mei.

Met vriendelijke groet,

Ook namens het team