Bericht vanuit de directie - 30 mei 2024

Beste ouders,

Na een zonovergoten en heerlijk schoolreisje hadden we wat meer pech met de sportdag voor groep 6 t/m 8. Tot 7 uur ’s ochtends regende het nog, maar daarna werd het droog. Gelukkig maar, want de sportdag met de St. Jan uit Waarland kent een hele lange traditie, waaruit vriendschappen over en weer zijn ontstaan.

Ook de kunstroute van afgelopen weekend was een succes. Op school waren de resultaten van workshops in diverse groepen te zien, net als andere kunstwerken. Velen hebben de kunstwerken bekeken en waren erg enthousiast. Je kon zien dat er met aandacht aan was gewerkt.

En er zijn nog veel meer zaken die momenteel georganiseerd worden. Zo vertrekt groep 8 volgende week op kamp en is het schoolreisje voor de kleuters gepland. Ook zitten we nu midden in de toetsperiode én richten we veel van onze teambijeenkomsten op het volgende schooljaar.

We blijven druk bezig. Hierover kunt u meer lezen in dit bericht vanuit de directie.

Kookworkshops als resultaat van de kids-expeditie

Chris en Femke uit groep 8 hebben dit jaar meegedaan aan de Blosse Kids-expeditie. Hierbij denken ze met nog veel meer leerlingen van de Blosse-scholen na over wat zij als kinderen zouden willen veranderen in het onderwijs en op hun school in het bijzonder.

Chris en Femke hebben zich hardgemaakt voor activiteiten na schooltijd en hiervoor een beperkt budget van Blosse ontvangen. Na een ronde langs alle groepen 5 t/m 8 is een lange lijst van mogelijke activiteiten gemaakt. Hier hebben ze zelf een selectie uit gemaakt en deze voorgelegd aan de leerlingenraad. Uiteindelijk zijn ze aan de slag gegaan met twee activiteiten en één daarvan gaat nu van start!

Op maandag 17 en 24 juni is er een kookworkshop om 14.15 uur én een andere om 16.00 uur. Beide duren 1 ½ uur en er is ruimte voor 10 kinderen per workshop.

Verdere informatie ontvangt u apart, wanneer de informatie vanuit ‘Chef & kids’, die de workshops verzorgen, is ontvangen.

Alle complimenten voor Chris en Femke, die dit vrijwel geheel zelfstandig hebben geregeld.

Moestuin

Misschien is het u opgevallen, maar ons moestuinproject heeft de volgende fase bereikt. Na het aanleggen is de tuin nu verdeeld in 9 stukken. De tegels die tussen deze tuintjes moeten komen zijn er nog niet. Daarover lopen nog gesprekken.

Verder zijn in alle groepen nu zaden of plantjes uitgedeeld, zodat, zodra het wat droger is, gezaaid en geplant kan worden. In enkele groepen zijn ze nu aan het voorzaaien, zodat er sterke plantjes geplant kunnen worden.

Meeuwenoverlast

Niet alleen de buurt en de MR bleken klachten neergelegd te hebben bij de afdeling Huisvesting van Blosse, maar ook een paar ouders. Dit heeft eindelijk het gewenste effect gehad. Sinds vorige week is er een bedrijf in kleine stapjes bezig om iets aan de overlast te doen.

De vlaggen/neproofvogels moeten ervoor zorgen dat duikvluchten wat lastiger worden. Op het dak staan nu “nepvossen” die wekelijks verplaatst worden. Iedere week komt er iemand langs met een echte hond, ook op het dak en tenslotte worden er licht en geluid ingezet.

We zijn nu wat laat, maar volgend jaar wordt dit proces, maar dan veel eerder, herhaald.

Schoolfotograaf

De fotokaartjes zijn uitgedeeld en met deze gegevens kunt u de foto’s bestellen als u dat wilt. Ook de klassenfoto is op deze manier te bestellen.

Voor vragen kunt u terecht bij de fotograaf zelf. Ook deze gegevens zijn te vinden op het fotokaartje.

Oproep om te helpen komt (te) laat

Tijdens de laatste MR-vergadering is er gesproken over de vaak late oproepen voor ouderhulp. Dit maakt het voor u als ouder lastig om hierop te reageren.

Er zijn vele redenen aan te wijzen waarom zo’n oproep vaak laat komt. Eén ervan is dat we soms pas laat een activiteit inplannen en daar kunnen we wel iets aan doen. We bespreken dit uiteraard binnen het team en willen ook schoolreisjes, sportdagen en dergelijke opnemen in de jaaragenda, voor zover dat mogelijk is. Uiteraard zijn we hiervoor soms ook afhankelijk van derden of bepaalde activiteiten op bepaalde data georganiseerd kunnen worden.

Volgende week ontvangt u weer het overzicht van de berichten op de website.

Het volgende bericht vanuit de directie ontvangt u op donderdag 13 juni.

Met vriendelijke groet,

Ook namens het team