Mededeling over toekomstig leiderschap op de Hoge Akker

Beste ouders,

Middels deze brief willen wij u informeren over het feit dat wij, Mariosé Huits en Lia van Roosmalen, met ingang van 1 januari 2025 afscheid zullen gaan nemen van Kindcentrum de Hoge Akker en in het bijzonder de Sint Barbaraschool. De reden hiervoor is dat wij beiden met pensioen gaan en samen met onze partners een nieuwe levensfase ingaan.

Afgelopen week hebben wij uiteraard ook het team hierover geïnformeerd en is door het bestuur met hen gesproken over hoe deze boodschap is ontvangen en hoe het verdere traject gaat verlopen. Ook de medezeggenschapsraad is op de hoogte gesteld en er is met hen als vertegenwoordigers van de ouders en het team al een gesprek geweest met het bestuur.

De komende tijd wordt er in samenspraak met Jeanette de Jong, College van Bestuur, Jessica de Klerk, hoofd HRM van Blosse, het team, de leden van de medezeggenschapsraad en de huidige directie een profielschets opgesteld voor de nieuwe directie. Vervolgens zal er worden afgestemd hoe de verdere werving en selectieprocedure zal gaan verlopen.

Wij zullen het nieuwe schooljaar in ieder geval met het team opstarten en gaan er vanuit dat we de school mogen overdragen aan een nieuwe directie die vol energie en passie op de ingeslagen weg verder gaat.

Wij kijken beiden met veel trots en warme gevoelens terug op de tijd waarin wij als duo-directie leiding hebben mogen geven aan deze mooie school. En sinds dit schooljaar samen met Patricia van Amstel, de manager kinderopvang, hebben mogen bouwen aan het Kindcentrum. Wij zijn eigenlijk nog niet klaar met alle ontwikkelingen die in gang zijn gezet en nog een verder vervolg zullen gaan krijgen in de toekomst. Wat dat betreft blijft het onderwijs een boeiend vak. Toch is voor ons straks het moment gekomen om het stokje over te dragen.

Wij houden u op de hoogte van verdere ontwikkelingen.

Met vriendelijke groet,

Mariosé Huits en Lia van Roosmalen, directie Sint Barbaraschool

Beste ouders/verzorgers,

Zoals u hierboven hebt kunnen lezen, zullen Mariosé Huits en Lia van Roosmalen met ingang van 1 januari 2025 van hun welverdiende pensioen gaan genieten.

In de komende maanden zullen wij met een afvaardiging van het team en de medezeggenschapsraad onderzoeken hoe we de directievoering van De Hoge Akker het beste kunnen vormgeven.

Bij Blosse kijken we strategisch vooruit en dat doen we ook in de Blosse Expeditie: hoe kunnen we op een duurzame manier het beste onderwijs en opvang organiseren voor onze kinderen? Dit doen we ook op het niveau van de leiding binnen Blosse. Ten aanzien van de leidinggevenden zien wij een tekort ontstaan en hebben geconcludeerd dat we ook hier anders moeten organiseren, willen we toekomstbestendig kunnen zijn. Inmiddels hebben we op meerdere Blosse locaties ervaring opgedaan in een dergelijk proces en met succes.

Met de betrokken partijen zullen we dit proces in de komende periode ook doorlopen en ik heb vertrouwen in een constructief verloop. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u die natuurlijk stellen aan Mariosé of Lia.

Met vriendelijke groeten,

Jeanette de Jong