Bericht vanuit de directie - 27 juni 2024

Beste ouders,

Eindelijk zomer! Dat betekent echter wel dat het nu wel weer erg warm is in en om de school. Tijdens de sportdag voor groep 3 t/m 5 hebben we zo veel mogelijk de schaduw opgezocht. In de pauzes staat de zonnebrandcrème op tafel.  Ook drinken we wat extra water.

We naderen wat dat betreft echt de laatste weken van het jaar. Dan lijkt het of er niet zoveel meer gebeurt, maar deze laatste weken zijn ontzettend belangrijk voor het goed afsluiten van het schooljaar. Weliswaar gaan de meeste leerlingen met hun groep door naar volgend jaar, maar toch begint ieder schooljaar het proces van groepsvorming weer opnieuw. Daarom is ook belangrijk om het schooljaar goed af te sluiten, tot en met het laatste moment. Afscheid nemen moet je leren.

In dit bericht vanuit de directie leest u weer allerlei wetenswaardigheden rondom de school.

Kidsexpeditie

Chris en Femke hebben echt in de roos geschoten met hun keuze voor de kookworkshop. De deelnemers hebben enorm genoten en heerlijke gerechten gemaakt. Daarom hebben we besloten om ook volgend schooljaar deze workshops weer te organiseren.

Verder zijn ze bezig geweest met een heel ander soort workshop, meer actief. Hiervoor hebben ze wel het voorwerk gedaan, maar het is helaas nog niet gelukt om dit definitief te boeken. Ook dat gaan we volgend schooljaar regelen.

Chris en Femke zitten in groep 8 en gaan hun carrière op de St. Barbara afsluiten. Wel hebben ze twee opvolgers gevonden, die namens de school deelnemen aan de Blosse Kidsexpeditie. Dit zijn Wesley en Jenn uit groep 6 (volgend jaar groep 7). Zij zullen de bijeenkomsten bezoeken en de organisatie van zaken die daaruit voortkomen op school regelen.

Wij bedanken Chris en Femke voor hun inzet en wensen Wesley en Jenn heel veel succes.

Gevonden voorwerpen

Deze blijven nog een weekje liggen in de hal bij de hoofdingang en daarna gaan ze weg. Dus mist u iets, kom dan eens kijken.

De kleine dingetjes als ringetjes, kettinkjes en fietssleutels liggen in de directiekamer op de vensterbank.

Moestuin

Vorige week heeft u kunnen zien dat de firma Welkoop van de familie Pronk de tuingereedschappen voor onze moestuin heeft geleverd. Dat was ook het teken om alles wat opgekweekt was in de klassen te gaan planten. De tuin begint er nu al echt als een moestuin uit te zien.

Vanaf deze week wordt er zelfs water gegeven, terwijl we vorige keer nog meldden dat het veel te nat was. Het kan verkeren.

Jaarboek

Het einde van het jaar is ook de tijd van het kopiëren en inbinden van het jaarboek. Met de collega’s is hiervoor een afsprakenkaart ontwikkeld waarin precies staat wat we met elkaar hierover hebben afgesproken. Mocht u jaarboekouder zijn, wilt u dan aangeven wanneer u komt printen en binden? Er hangt een lijst bij de (nieuwe) printer. Dan lopen we elkaar niet in de weg.

Tour de Soes

In de groepen 6 t/m 8 is er afgelopen dinsdag reclame gemaakt voor de Tour de Soes. U kent de Tour de Soes misschien wel en weet dan ook dat de opbrengst van deze fietstocht verdeeld wordt onder goede doelen. Dit jaar zijn de scholen ook goede doelen. Dat is natuurlijk heel fijn. Dus als u zondag 7 juli een leuk fietstochtje zoekt, speciaal voor de kinderen is er de 15 km puzzeltocht gemaakt. Verdere informatie kunt u vinden op www.tourdesoes.nl. U kunt zich hier ook aanmelden.

Ontruimingsoefening

Vorige week hebben we een ontruimingsoefening gehouden met het volledige kindcentrum. Het was de eerste keer en het is uitstekend verlopen. Uiteraard vonden we nog enkele zaken die we nog ietsjes moeten aanpassen, maar binnen 3 minuten was het hele gebouw leeg en binnen 8 minuten hadden we alle informatie binnen. In oktober gaan we nog eens oefenen.

Volgende week ontvangt u weer het overzicht van de berichten op de website.

Het volgende bericht vanuit de directie ontvangt u op donderdag 11 juli. Mogelijk is dit de laatste van dit schooljaar, tenzij we nog iets te melden hebben.

Met vriendelijke groet,

Ook namens het team