Proces vervanging directie

kindcentrum De Hoge Akker bezoeken

Heerhugowaard, 9 september 2024

Beste ouders/verzorgers,

De duo-directie van de St. Barbaraschool, onderdeel van kindcentrum De Hoge Akker  - Lia van Roosmalen en Mariosé Huits – hebben een paar maanden geleden aangegeven dat zij per januari 2025 gebruik gaan maken van hun pensioen.

Met het onderwijsteam, hoofd HRM, Jessica de Klerk en de bestuurder, Jeanette de Jong, zijn inmiddels de eerste verkenningen gedaan over de opvolging van Lia en Mariosé. Met het team is besproken wat zij belangrijk vinden in de persoon(lijkheid) en aanwezige kennis en kunde van een nieuwe leidinggevende. Er is ook gesproken over wat het team nodig heeft in het leiderschap. Daarnaast is verkend welke managementstructuur passend zou zijn, ook in lijn met de inhuizing van het kinderdagverblijf en de ambitie die manager kinderopvang Patricia van Amstel heeft uitgesproken om leiding te geven aan de collega’s die werken met de jonge kinderen van 0-7 jaar en de BSO.

Na een zorgvuldig doorlopen proces heeft de medezeggenschapsraad een positief advies uitgebracht voor de aanstelling van een directeur jonge kind in de persoon van Patricia van Amstel. Haar aanstelling zal van start gaan op 1 januari 2025.

Deze stap geeft als vervolg dat we voor een directeur oudere kind (7-12 jaar) de werving hebben ingezet en hopen deze vacature ook op 1 januari 2025 te vervullen. Wij zien met vertrouwen de vervolgstappen tegemoet en rekenen erop dat we een fijne professional kunnen werven die naast Patricia de directie op kindcentrum De Hoge Akker zal gaan voeren.

Met hartelijke groeten,

Jeanette de Jong