Bericht vanuit de directie

Beste ouders,

De eerste maand van het schooljaar is alweer voorbij. In alle groepen zijn er groepsafspraken gemaakt over sfeer en omgaan met elkaar en nu gaat het erom dat dit ook gaat lukken.

De eerste IPC-thema’s zijn opgestart en ook de eerste werkjes zijn opgeborgen in het papieren portfolio van de leerlingen. Kortom, iedereen is alweer helemaal van start. Dat heeft u vast ook gemerkt.

Wij hopen u met dit bericht weer te informeren over zaken die op school spelen.

Startgesprekken

De startgesprekken van de afgelopen weken zijn door de collega’s als zeer informatief en fijn ervaren. Ook de leerlingen gaven aan het leuk te vinden. Voor zover wij van ouders hebben teruggekregen vonden ook zij het fijn om op deze wijze kennis te maken met de leerkracht en zijn er goede gesprekken gevoerd.

De volgende gesprekken die gevoerd gaan worden staan gepland in november. Dit zijn de welzijnsgesprekken, waarin vooral het welbevinden van uw kind centraal staat en de bevindingen van de leerkrachten in de eerste weken.

In februari/maart en aan het einde van het schooljaar volgen dan de rapportage-gesprekken.

Kinderboekenweek

Woensdag is de kinderboekenweek met als thema ‘lekker eigenwijs’ gestart. Op vrijdag 11 oktober zal deze worden afgesloten met een boekenmarkt. Er zal in de groepen veel aandacht worden besteed aan het lezen van verschillende teksten en zeker ook aan het ontwikkelen van leesplezier.

Meer informatie over de afsluitende boekenmarkt ontvangt u van de leerkracht.

8 oktober – studiedag

Dinsdag 8 oktober is de eerste studiedag van het schooljaar. Op deze dag zijn de leerlingen vrij en gaan wij hard aan de slag om ons onderwijs en alles wat daarbij hoort verder uit te diepen en vorm te geven.

Deze dag gaan we het onder andere hebben over burgerschapsonderwijs, de vormgeving van het welzijnsgesprek in november en de rapportagegesprekken.

Pap, mam, draagt u uw steentje bij?

It takes a village to raise a child. We horen het in het onderwijs vaak en tegelijkertijd worstelen we ermee, want hoe betrek je dat dorp dan bij je onderwijs.

Wij nodigen graag alle ouders uit op woensdag 16 oktober om 19.30 uur om met ons mee te denken. Met elkaar,  voor onze kinderen en wellicht voor onze gemeenschap. U kunt u hiervoor aanmelden via ouderexpeditie.hogeakker@blosse.nl

Open Kanjerles voor ouders

Ook dit jaar organiseren we weer Open Kanjerlessen voor ouders. Het zal dit jaar zijn in de week van 21 oktober. U kunt u hiervoor inschrijven op uitnodiging van de leerkracht.

Tijdens de gebruikelijke Kanjerles kunt u komen kijken naar wat de Kanjertraining inhoudt en wat dit betekent in de groep en voor uw kind. Op deze wijze willen wij u inzicht geven in wat wij doen omtrent de sociaal emotionele ontwikkeling van de leerlingen.

U bent van harte welkom!

Mogelijke verandering ten gunste van de school in het park

Al langere tijd is een groepje bewoners bezig met het opknappen van het park tussen de school en de kerk.

Zo is het terrein meer afgevlakt en zijn er voetbaldoeltjes geplaatst. Ook staat er een drinkwaterpaal.

Nu ligt er een plan, om ook speeltoestellen te plaatsen.

Er is door de gemeente gekozen om dit plan voor te leggen aan de buurt. U kunt hier een (liefst positieve) reactie achterlaten, zodat dit plan ook ten uitvoer komt. Wij zijn er als school blij mee.

Omdat de heg is gesnoeid, kunnen we toezicht houden en het speelgebied van de leerlingen vergroten.

Deze keer een wat korter Bericht vanuit de directie. Volgende week zullen we de berichten van de website aan u doormailen middels een nieuwsbrief. Het volgende Bericht vanuit de directie verschijnt dan weer op 17 oktober.

Met vriendelijke groet,

ook namens het team