Samen een klaslokaal bouwen - Stichting Vrienden van Joseph

Na de herfstvakantie start er op school een flessenactie van de Stichting Vrienden van Joseph, waarvan juf Mariosé de voorzitter is. Deze stichting is actief in Kenia en heeft o.a. een ziekenhuis ondersteund, helpt mee om onderwijs te organiseren in de jeugdgevangenis en heeft dorpshuizen en diverse klaslokalen gebouwd. Dit gebeurt altijd in nauw overleg met de dorpsgemeenschap ter plekke.

Aan het begin van dit kalenderjaar kwam het dorpje Kaplamai met het verzoek om daar enkele klaslokalen te bouwen. Er is al een school, maar door de groei van het aantal leerlingen is er gebrek aan ruimtes om les te geven. Dit gebeurt nu in een hoekje van de kerk, in een hutje op het terrein en een ruimte in de pastorie.

Voor €12.000 kunnen we een klaslokaal bouwen. En nu zijn we als stichting op zoek naar geld. Deels kan dit door het aanschrijven van foundations, maar ook deze flessenactie is een manier. En hoe leuk is het om als school mee te werken aan de bouw van een klaslokaal!

Na de herfstvakantie komt er in de centrale hal een grote ton te staan, waarin flessen kunnen worden ingeleverd. Ieder flesje of blikje is welkom, mits er statiegeld op zit. Voorheen hielden we deze actie bij de Deen, maar met de komst van de Vomar is dat helaas niet meer mogelijk.

Na de vakantie zullen we ook de kinderen informatie geven over deze actie, maar misschien wilt u alvast flessen gaan sparen? Wij zijn blij met iedere fles.

De actie loopt van maandag 4 november t/m vrijdag 22 november. Helpt u mee om een klaslokaal te bouwen?

Vrienden van Joseph Vrienden van Joseph