Na een gezamenlijke openingsactiviteit over prikkelverwerking, ging het team in delen uiteen:
De groepen 3 zijn op bezoek gegaan bij een andere school, die IPC en Veilig Leren Lezen inzetten in hun onderwijs. Beide methodes vragen veel tijd, en we hebben de betreffende school gevraagd hoe zij dat hebben aangepakt. We zoeken naar het samen brengen van leren lezen én thematisch onderzoekend leren.
De groepen 1-2 hebben zich gericht op ICT voor kleuters. Er zijn twee workshops gevolgd; één over welke programma’s en apps er zoal zijn voor gebruik in het 1-2 onderwijs. De tweede workshop ging over leren programmeren. Hierbij hebben we uitleg gehad en geoefend met de nieuw aangeschafte Bee-bot robots. ( zie foto)
De groepen 4 t/m 8 hebben zich gebogen over spellen m.b.t. sociaal-emotionele ontwikkeling en spellen gericht op denkvaardigheden, zgn. smartgames. We hebben daar een voorraad van en hebben ons verdiept in de gebruiksmogelijkheden in de groep.
Lunch en borrel waren welkome momenten om elkaar ook nog even informeel te ontmoeten. Teamvorming...